Afvallen met gezond en lekker eten

Sommige programma’s voor gewichtsvermindering kunnen je een hongerig gevoel geven, wat niet de bedoeling is. Hoewel het verwijderen van bewerkte voedingsmiddelen, vooral die met veel lege calorieën, suiker en ongezonde vetten, uit je boodschappenkarretje een geweldige manier is om af te vallen en je gezondheid te verbeteren, is wat je toevoegt aan je karretje net zo belangrijk. Vezelrijke en eiwitrijke diëten, bijvoorbeeld, zullen u tevreden stellen en voorkomen dat u onverstandige beslissingen neemt. Vergeet niet dat portiegrootte cruciaal blijft. Zelfs als de maaltijd gezond is, zal te veel eten u niet helpen gewicht te verliezen. Hier zijn 6 voedingsmiddelen die je kunnen helpen gewicht te verliezen zonder aan smaak of bevrediging in te boeten.

Eet bonen om je behoefte aan vezels te bevredigen

Er zijn verschillende redenen om bonen aan je boodschappenlijstje toe te voegen. Ten eerste zijn bonen een uitstekende bron van vezels, en een vezelrijk dieet is verzadigend. Bonen kunnen de productie van het darmhormoon cholecystokinine stimuleren, dat het legen van de maag vertraagt en de eetlust kan helpen verminderen (aangezien ons lichaam geen vezels kan verteren). Al deze voordelen kunnen bijdragen tot gewichtsvermindering.

Geniet van zalm om je langer vol te voelen

Waarom zou zalm deel moeten uitmaken van uw dieet? Het eiwitgehalte van 3 ons wilde atlantische zalm is ongeveer 22 gram. Omdat “eiwitten langzamer worden opgenomen dan vetten of koolhydraten”, zijn maaltijden met veel eiwitten verzadigend. Omega-3 vetzuren, waar zalm rijk aan is, zijn goed voor het hart.

Voor een eiwitrijk ontbijt, eet eieren.

Als je een hoog cholesterolgehalte hebt, moet je meer eiwitten dan dooiers eten, maar je hoeft je waarschijnlijk geen zorgen te maken. Sommige mensen zijn “hyper-responders” op cholesterol uit de voeding, maar zij vormen slechts een klein percentage van de bevolking. Het cholesterolgehalte in het bloed van de meeste mensen wordt niet beïnvloed door het eten van voedsel dat cholesterol bevat. De American Heart Association adviseert dat de meeste mensen niet meer dan zeven eierdooiers per week eten.

Eet noten om uw eetlust te onderdrukken

Door hun hoge gehalte aan eiwitten en vezels zijn noten bevredigend. Bovendien kan een dagelijkse portie helpen bij het afvallen. Volgens een studie gepubliceerd in het Journal of Proteome Research hadden deelnemers die 12 weken lang elke dag een handvol gemengde noten aten een hoger serotonineniveau, een hormoon dat de eetlust kan verminderen. Omdat noten en notenboter rijk zijn aan gezonde vetten, kunnen hun calorieën zich snel opstapelen. Hoewel dit vet niet gevaarlijk en gezond is, is het essentieel om bij het eten van noten op de portiegrootte te letten. Wij raden u aan uw dagelijkse inname van noten te beperken tot 1,5 ons of een handjevol. Als u niet afvalt, moet u uw notenconsumptie opnieuw evalueren en eventueel aanpassen. Daarnaast is het essentieel om noten te kiezen zonder toegevoegd vet, suiker of zout, omdat deze ingrediënten de algemene gezondheid van de noten kunnen schaden.

Popcorn is een snack zonder schuldgevoel

Het duurt ongeveer twintig minuten voordat de spijsverteringshormonen de hersenen laten weten dat je vol zit. Dit is een van de redenen waarom popcorn zo hoog staat op Gerbstadt’s lijst van voedingsmiddelen om af te vallen: Hoe langzamer je popcorn eet, hoe groter de kans dat je je vol voelt voordat je te veel eet.
Popcorn is niet alleen rijk aan vezels, maar ook een bevredigende snack. Eén kopje luchtgepofte popcorn bevat 1,2 gram vezels, maar omdat porties popcorn meestal groter zijn dan één kopje, stapelen de vezels zich op. Om als een goede bron van vezels te worden beschouwd, moet een maaltijd minstens 2,5 gram vezels bevatten, wat kan worden bereikt door het eten van (ongeveer) 2 kopjes popcorn.

Griekse yoghurt bevat meer eiwitten en minder suiker

Griekse yoghurt is een andere topper op de lijst van voedzame voedingsmiddelen voor gewichtsverlies. Deze yoghurt is beter dan andere omdat hij meer eiwitten bevat en minder suiker. Afhankelijk van het merk bevat een potje magere Griekse yoghurt van 7 gram ongeveer 20 gram eiwit en 7 gram suiker (deze suiker komt van nature uit de lactose van de melk en er is geen suiker toegevoegd).
Maak een parfait met Griekse yoghurt en vers fruit als ontbijt of dessert, of gebruik Griekse yoghurt als basis voor suikervrije, dikke en romige smoothies.

Plaats een reactie